Stress

Stress

Stress, wie heeft er geen last van? Stress is zelfs noodzakelijk af en toe, om tot actie aan te zetten. Maar als stress hinderlijk wordt, als het je gevoelens overheerst, als het je verlamd of belemmerd in datgene wat je wil doen, dan wordt het een probleem. Het langdurig ervaren van stress kan zelfs leiden tot een burn-out. Ik heb zelf mogen ervaren wat dit is. Niet leuk, maar uiteindelijk kwam ik er sterker uit. Met een beetje hulp, dat was wel nodig. Voordat ik die hulp zocht, was er geen verbetering.

Waarom hulp bij Gevoelenzo

Ik heb zelf ervaren dat het bij langdurige stressklachten of een burn-out noodzakelijk is om hulp te zoeken. Alleen kom je er zelden uit. In het regulier circuit kun je goed geholpen worden op mentaal niveau. De meest ingezette methode is cognitieve gedragstherapie, die mij ook zeker voor een groot gedeelte geholpen heeft. Kort gezegd gaat cognitieve gedragstherapie uit van dat jouw gedachten direct van invloed zijn op je gedrag. Dit klopt ook zeker en ook bij mij werk je hiermee, maar er is daarnaast meer wat speelt. Sommige gedachten zitten bijvoorbeeld onbewust. En ook je gevoelens hebben veel invloed op je gedrag. En je gevoelens en gedachten hebben weer veel te maken met het verleden.

Wat wordt er bij jou geprikkeld waardoor je iets denkt en voelt en dus op een bepaalde manier reageert? Hier ga ik samen met jou verder op door. We brengen aan het licht wat er onbewust speelt, wat je voelt, bewust of onbewust en waardoor het komt dat jij op een bepaalde manier reageert op deze situatie. En dit veranderen we. Ik maak hiervoor gebruik van verschillende methodes en technieken. Geheel afhankelijk van wat voor persoon jij bent, wat bij jou past, en wat je probleem is. En zodat we een verandering teweeg kunnen brengen op mentaal niveau, emotioneel niveau en ook op lichamelijk vlak.