Angsten

Een angst hebben, bang zijn voor iets, heeft eigenlijk een nuttige functie; het waarschuwt ons voor iets zodat we kunnen vechten, vluchten of bevriezen. Maar wat als de angst niet reëel is? Je bent bang voor iets waarvoor je niet bang wil zijn? En deze angst belemmert je ook nog eens? Dan is het tijd iets aan deze angst te doen. Ik leer jou of je kind hoe je zelf je angst kunt kwijtraken. Je hoeft me niet eens je angst te vertellen als je dat niet wil. En vaak al in een paar sessies is je angst verdwenen of sterk verminderd.

Welke angsten?

Iedereen komt wel iets in hun level tegen waarvoor ze bang zijn. Dit kan een spin zijn of een tandarts bezoekje. Angsten die veel voorkomen zijn:

  • spinnen
  • muizen of andere dieren
  • falen (faalangst)
  • de tandarts, dokter, etc.
  • autorijden
  • vliegen
  • de straat op te gaan (pleinvrees)
  • kleine ruimtes
  • spreken in groepen
  • contacten met andere mensen
  • bindingsangst
  • etc.

Methodes

Voor de meeste angsten maak ik gebruik van de MatriXmethode. Een snelle en effectieve methode waarbij je zelf op jouw eigen manier de angst weghaalt uit je systeem van denken en voelen. Er is ondertussen aardig wat onderzoek gedaan naar de effectiviteit van de MatriXmethode bij angsten. Lees meer over de onderzoeksresultaten: